FANDOM

תסריט קצר: גוף ונפש אחד המה ?

הנחיית קריאה: - לקריאה ראשונה ניתן להבין כאילו 3 הדמויות העוינות הן דמות אחת. - לקריאה שנייה – 3 הדמויות מסודרות בסדר: אסי הוא כמו הסולן. תמיר ויומטוב הם כמו כלי הנגינה שלו ומחזקים את טענותיו.

פנים. בית חולים. יום

בוריס (25) שוכב במיטה. הוא מתעורר ביקיצה טבעית ומביט על שעון הקיר. בשעון הקיר מחוג השניות מודגש בצהוב זוהר.

דפיקות בדלת. 3 אנשים נכנסים ומתיישבים. אלו הם תמיר יומטוב ואסי (25).

אסי (מחליף מבטים עם חבריו)

אנחנו מעוניינים לדעת למה אתה לא בא למפגשים החברתיים של החבר'ה.

בוריס

יש לי סרטן אני לא יכול לבוא ! או לברוח לשומקום !

אסי

אתה יודע טוב מאוד שאם כל חיידק היה גורם לנו להתעטש אף אחד מאיתנו לא היה מגיע למפגשים החברתיים.

בוריס

אתם יודעים הרי שאני רוצה לבוא. אתם לא שומרים לי טינה - אני מקווה, על זה שאני מתמודד עם המחלה פה לבד בחדר הזה כבר כמה שנים במקום ללכת איתכם למסיבות שלכם.

תמיר

בוריס, אתה אדם חזק..

בוריס

הייתי !

אסי

לא בוריס, אתה אדם חזק, אתה אדם דוחף, אתה לא היית חייב לפתח את הסרטן. אבל אתה לא מספיק רצית לבוא למפגשים שלנו. זה מה שאתה בוריס - בוגד.

בוריס

אתם באתם לפה להגיד שאני (מדגיש)- לא עוד - חלק מהאחווה ?

אסי

היינו אומרים לך את זה לפני שנה בוריס אם לא היית בורח מהסרט שהקרנתי עם המקרן שלי בתירוץ עלוב שיש לך מקרן יותר טוב בבית החולים, ושזה זמן ההקרנות.

בוריס

אתה לא חושב באמת ששיקרתי בקשר להסתלקותי בערב ההוא ?!

יומטוב

בוריס, יש לנו שאלה...

אסי

למה לא התקשרת לאלי להגיד לו מזל טוב עם פרסום מחקרו החדש ? אל תעשה כאילו אין לך מושג !

אסי

אני מדבר על המחקר הקושר בין הגוף והנפש.

בוריס

(מתמהמה) כי לא הסכמתי עם התיזה של אלי! הגוף ונפש הם לא אחד ואני ההוכחה לכך !

אני מת ללכת למפגשים החברתיים אבל אני לא מסוגל לקום מהמיטה, האמן לי, אני לא פה לפיתוח הכרס שלי ולא בשביל לקיים אף סרטן.

אסי

בוריס, לפעמים הסרטן הוא רק תירוץ. אתה לא אוהב אותנו ואנחנו לא אוהבים אותך בשל כך.

בוריס

איך אני אוהב אתכם ואתם לא באים לבקר אותי כשאני גוסס ?

אסי

מישהו ביקש ממך בכלל לגסוס ?

תמיר

כן, במה אתה יותר טוב מגוססים אחרים ? 

בוריס

כי אני הייתי אחד ממכם. כי אני הייתי האחווה! אני הייתי מרכז כל הקשר שלכם. בלעדי... בלעדי לא היה לכם סרט בלילות חמישי!

אסי

בוריס אתה אמנם ייסדת את התנועה שלנו. או יותר נכון קראת לחבורה של אנשים שאוהבים לראות סרט ביחד תנועה של אנשים. אתה ביססת את התחביבים שלנו. אבל עכשיו אני חושש לבשר לך שאתה מנודה. אנחנו לא צריכים אותך בשביל לראות סרט ביום חמישי בלילה. ליומטוב יש אימיול (תוכנה להורדת סרטים מהאינטרנט).

יומטוב

יש לי אימיול.

בוריס (מתעצבן על יומטוב)

אתה עוד תצטער על המילים האלו יומטוב, אתה לא תדע מאיפה אני בא לך. אני אתן לך... (מגמגם מכעס) צ'פחה כאילו היית יתוש בסיני!

אסי

כן, רק חבל שאתה לא יכול לקום מהמיטה שלך.

תמיר

או יותר נכון ממיטת החולי שלו.

בוריס

תעופו מפה עכשיו ! עכשיו !

אסי מכסה אותו בשמיכה וטופח עליה בעדינות אך עם חיוך ציני. בוריס חלש ולא יכול להגיב. השלושה יוצאים.

בוריס

אחות !

האחות ענת (35) נכנסת בריצה. יש לה חזה ומחשוף עצבני.

ענת

כן?

בוריס

תגידי נראה לך הגיוני שאתם נותנים לי למות על המיטה הזו כאילו הייתי שק של חרא ?

ענת

אתה חולה בוריס. אתה תשכב עד שתבריא.

בוריס

אוי אל תמכרי לי את זה שנינו יודעים שהזמן להבריא כבר עבר. אפילו הרופא צבע בצבע זוהר את המחוג של השניות בשביל להתגרות בעמיתיו שמטופלו עדיין חי למרות... כל מיני סיכויים. סוסו של השטן מתקרב לעברי במהירות הולכת וגדלה ומה את עושה אחות ? נותנת לי למות פה, להירקב בעודי בחיים. מחליפה לי חיתול "גוד דמט" !

ענת

בוא ואזריק לך משהו טוב, משהו שייקח אותך למקום נעים יותר. ותרגיש פחות כאב.

בוריס

את צוחקת עלי ? אני לא מרגיש כאב כי אני הוא הכאב. אני יכול לקום! אני יכול ללכת אני יכול לעשות הכול! את שומעת ? הסרטן ימות ברגע שאראה את קרני השמש... מבצבצות מבעד לעננים! ברגע שעיני הכחולות יזכו שוב לראות שמיים כחולים - אז הכול ישתנה! הכול יחזור לקדמותו. אני אהיה בריא.

האחות נותנת לו זריקה.

בוריס

יבת זונה! דוקרת אותי כדי לצאת ידי חובה. אני לא אמות על המיטה הזאת את שומעת ?!

(המשך) ... אוי זה טוב, זה נעים... נראה לי שאלגום מעט מים. (ביד רועדת ועיניים עצומות שותה מהכוס) אוי איזה הרגשה.

אני מרחף. אחות..?

אחות

כן בוריס.

בוריס (בטון מתחנחן)

התועילי נא לסגור את וילוני ?

(קלוז אפ: יד סוגרת את הוילון).

(Fade to black).

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית